פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      כך תחזקו את הביטחון העצמי בשבעה צעדים פשוטים

      לוקח זמן לטפח ביטחון עצמי, ורוב האנשים מרגישים שקצת חסר להם ממנו לפעמים, והם היו רוצים לחזק אותו. אז מה עושים? ריכזנו עבורכם 7 טיפים שיוכלו לפחות לתת לכם את הדחיפה הראשונית

      ריצה בים (ShutterStock)
      ספורט גם עוזר לשמור על אורח חיים בריא וגם משפר את ההרגשה (צילום: ShutterStock)

      יש אנשים שנראה שפשוט יש להם את זה. שאין להם שום בעיות והם קמים כל בוקר יפים, קורנים, מאושרים ומלאי ברק. אנחנו בטוחים שיש להם את כל הביטחון העצמי שבעולם ובסתר ליבנו מאחלים שגם אנחנו יום אחד נוכל ליהנות מכל הטוב טוב הזה. אבל המציאות מתגלה כאחרת. לוקח זמן לטפח ביטחון עצמי, ורוב האנשים מרגישים שקצת חסר להם ממנו לפעמים, והם היו רוצים לחזק אותו. אז מה עושים?

      ריכזנו עבורכם 7 טיפים שיוכלו להרים קצת את הביטחון העצמי, או לפחות לתת לכם את הדחיפה הראשונית להתחלה לפחות.

      1. מתחילים לעשות ספורט (ואם לא ספורט, אז לפחות הליכות יומיות)

      נראה שהליכות, וספורט בכלל, נמצאים בכל רשימה מהסוג הזה. ועדיין, הם בין המפתחות הראשונים לחיזוק הביטחון העצמי ולכן חייבים להיכלל גם בזאת. מעבר לאפקט הפיזיולוגי בו משוחררים במהלך הפעילות אנדורפינים והורמון האוקסיטוצין, שאחראים על שיפור מצב הרוח, ההליכה מועילה לנו ביציבה, בנשימה וגם עוזרת לנו לשמור על אורח חיים בריא יותר. אם תוסיפו לכך גם אימוני כח ותתמידו באימון, תוכלו לראות שתוך מספר שבועות מסת השרירים שלכם תגדל במעט ויש סיכוי שהביטחון העצמי יגדל ביחד איתה.

      2. מתחילים בשגרת טיפוח

      התסרוקת הנכונה, המכנס או החולצה שגורמים לכם להיראות טוב יותר, שמירה על עור פנים בריא ונקי ומקלחת נעימה, חמה וארוכה. כל אלה יכולים לגרום לכם להרגיש שאתם נראים הרבה יותר טוב. כי בינינו, בדרך כלל זה בכלל לא קשור למראה שלנו, אלא לאיך שאנחנו מרגישים אתו. וברגע שתרגישו טוב עם איך שאתם נראים הביטחון העצמי שלכם יתאים את עצמו לתחושה. אז מה עושים? לובשים בגדים שאתם אוהבים, קונים תכשירים נעימים למקלחת ומטפלים בעור הפנים כך שיהיה קורן תמיד.

      אישה צעירה שוטפת פנים ומביטה במראה (ShutterStock)
      טיפוח הגוף גורם לטיפוח הנפש (צילום: ShutterStock)

      3. נמצאים פחות ברשתות החברתיות (או לפחות לא מאמינים לכל מה שרואים)

      אם יש משהו שהרשתות החברתיות הכניסו לחיינו זה את התחושה שכולם מאושרים יותר מאתנו, נראים טוב יותר מאתנו, חיים חיים מעניינים יותר, נהנים יותר, ובכלל, שהדשא של השכן ירוק הרבה יותר. האם זה נכון? לא. אתם לא יודעים אף פעם מה קרה לפני או אחרי שצילמו את התמונה בה כולם נראים מאושרים על החוף, מחזיקים פינה קולדות ביד ומחייכים. איך נמנעים מזה? פשוט נמצאים שם פחות. אתם לא תפסידו כלום, למרות שאתם אולי חושבים שכן.

      4. מצטלמים מהזוויות הנכונות

      אנחנו נמצאים באירוע, או מסיבה, והצלם שעובר בה תופס אותנו בזוויות הכי פחות מחמיאות. כשאנחנו באמצע ביס, כשאנחנו פוזלים, כשבדיוק היינו באמצע שיחה ערה ובכלל לא הסתכלנו עליו. וברגע שאנחנו רואים את התמונות האלה, מצב הרוח שלנו והביטחון העצמי יכולים להיהרס בשנייה. אז לא, אתם לא באמת נראים כמו שהמצלמה תפסה אתכם באותו הרגע. למעשה, אתם בכלל לא דומים לזה. וברגע שאתם מקבלים תמונה כזו שבטח גם תויגתם בה ברשת החברתית מול כל החברים, תצטלמו מזווית שמחמיאה לכם ומיד תראו את ההבדל.

      צעירים מצטלמים סלפי על מכונית בטבע (ShutterStock)
      תצלמו באופן שיחמיא לכם ויחסוך תיוג מבאס (צילום: ShutterStock)

      5. הורגים מחשבות שליליות לפני שהן משתלטות עלינו (ולא עוסקים בהשוואות)

      אני לא מספיק טובה, אני לא מספיק מוצלח בספורט, אני הולך להיכשל או בחיים לא אהיה יפה כמוה. כל המחשבות האלה הן שדים שנמצאים לנו בתוך הראש ולא באמת תורמים לנו. למעשה, הם רק מורידים אותנו למטה וגורמים לנו להימנע מלעשות דברים שאנחנו דווקא רוצים לעשות. לכן, ברגע שהמחשבות האלה מתחילות להתעורר פשוט תעצרו הכל ותזכירו לעצמכם מה אתם כן, לא מה אתם לא.

      6. הולכים להתנדב

      אין תחושה טובה וממלאת יותר מלראות חיוך של מישהו שעשינו לו טוב. וזה יכול לנוע בין לעזור לשכנים או לחברים הקרובים, ועד לעמותה שקרובה לליבנו ונרצה להתנדב בה. זה ממלא את הנפש וגורם לנו להרגיש הרבה יותר טוב כלפי עצמנו, כי עשינו טוב לסביבה. וברגע שאנחנו מרגישים טוב, הסביבה רואה את זה, מה שיכול לגרום לנו להרגיש שעשינו משהו, שעזרנו במשהו, למלא אותנו בתחושת ערך ולהעלות את הביטחון העצמי.

      7. שומרים על יציבה נכונה

      לפעמים כל מה שחשוב הוא איך אנחנו מעמידים את עצמנו מול אחרים. האם אנחנו יציבים, שפופים או זקופים ומפגינים ביטחון. ובהרבה מהמקרים, דווקא היציבה הזקופה שלנו היא זו שיכולה לשנות את ההרגשה ולא להיפך. ברגע שאנחנו מעמידים את עצמנו זקופים מול העולם אנחנו קצת נהפכים להיות כאלה, ואין תחושה טובה יותר מזו.

      אז בין אם אתם בוחרים לעשות צעד כזה, או אחר, כדאי שתזכרו שרובינו קצת חסרי ביטחון כלפי עצמנו, ולכולנו יש עוד הרבה עבודה לעשות כדי להרים אותו.